söndag 3 mars 2013

 Mamman till Göteborgsposten när sonen avled på Fagared:

"- Jag blev helt hysterisk. Jag tänkte att de ljög, att det var ett dåligt skämt. Ringde till Fagared men de svarade inte. Jag bad dem ringa upp mig men ingen ringde. Jag ringde polisen. Jag ringde sjukhuset och skrek åt dem. Jag ringde 112 för att fråga om de trodde att det stämde. Till sist kom jag på att Ola skickat ett sms till mig från sin kontaktpersons telefon. Då ringde jag kontaktpersonen som sa att det stämde, att han var död."

Hur kompetent är egentligen personalen på ett ungdomshem, när:
  • Unga som är under tillsyn DÖR?
  • När man rapporterar dödsfallet till MAMMANS TELEFONSVARARE och vägrar sen svara i telefonen när mamman ringer?
FY FAN!!!! Vart har medmänskligheten tagit vägen i detta land? Vart är omtanken, respekten? Det sunda förnuftet? Fagareds ungdomshem- sparka personalen och lägg ner verksamheten. Ni är varken förtjänta av era mångmiljoner i bidrag eller att se efter våra ungdomar.


Mamma Ida. Jag kan inte ens föreställa mig din smärta. Ola, vila i frid! ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar